7. osztályos kémia: https://kemia7.blog.hu/ Hova keveredtünk?
Oktatási blog segítségével egész jól kivédhető a lemaradás: ezt a leckét úgy dolgozták fel a diákok, hogy egy magyar tanárnő volt bent az órán. (A fotó photofunia alkalmazással készült)
Ez egy szabadon felhasználható, oktatási blog. Ilyet mindenki tud csinálni (így kell csinálni).
- Mémek az órán: sokféle mémgenerátort használhatsz, például ez is egyszerű MÉMGENERÁTOR, a gyerekek is gyorsan rájönnek, hogyan használják! Itt például az volt a feladatuk, hogy a labor rendjéről készítsenek mémeket!
- Plakátok, prospektusok szerkesztése CANVA felületen: karácsonyi bólékat készítettek a gyerekek, oldatok témakörhöz kapcsolódódan.
- Az oldatokat geogebrás feladatok segítségével gyakoroltuk.
- Az égés - tűzoltás témakörnél quizizzt használtunk.
- Redmenta: eredetileg online dolgozatírásra van kitalálva. Bejelntkezés után megoldják a gyerekek a feladatsort, majd automatikusan javítja a rendszer, sőt: tudok beállítani automatikus visszajelzést a válaszokra. Rögtön látja hány %-ra írt, és hogy erre hányast kap. Olykor a Redmentát nem a megszokott módon használom: a vízszennyezés témakör feldolgozása után otthoni házi feladat volt a dolgozat elkészítése. A feladatot a videó megtekintése után lehetett helyesen kitölteni. Próbaként kitöltheted: Redmenta direktcím: csibe33 (Redmenta használatáról találsz képzési anyagot a Webunin, ezt én készítettem)
- A levegővédelemnél kipróbáltuk a digitális szabadulószobát is: DECK TOYS.
- A kémia számolásokkal sokat küzdenek a gyerekek. Elég sokat megteszek értük, hogy boldoguljanak: olykor felveszem videóra a számolásokat, vagy éppen a színtest működését bemutató kesztyűbábos-modell készítését.
- Komoly kihívást szokott jelenteni a fizikai tulajdonságok logikájának megértése, ezekhez szívesen használok Learn App feladatokat. A karbonsavas témakörnél több feladatot is megoldottak órán.
- Az alkánok és az aldehides témakörnél használtunk egy online molekulatervezőt: MOLVIEW
- Nagy mumus: reakcióegyenletek írásának megtanítása. Itt aztán mindennel is próbálkoztam:
- A Colorado egyetem szimulációi nemcsak ebben segítenek, sok más szuper szimulációt is fogsz itt találni. Az egyenletírás-rendezés megértésében nagyon sokat segít!
- Készült hozzá Hashtag school oktatóanyag (ez egy magyar fejlesztésű felület, nagyon-nagyon sokféle lehetőséggel, középhaladó kollégáknak javaslom)
- És a nagy kedvenc: QUIZLET! A különböző tanulási és játékmódok beágyazhatóak a blogba.
- Van ppt-d? Szeretnéd interaktívvá tenni? Az elemek és atomok összefoglalása leckében ezt mi egy wooclap felület segítségével tettük meg. A felület használatáról készült alkalmazásvideókat itt megnézheted:
- Biológiából nagy kedvencem a Learn.Genetics oldalak: legutóbb egeret klónoztunk a genetika alkalmazásának bemutatására.
- A diákok nagy kedvence a QUIZLET LIVE (komolyan az). Már-már azt hiszik, hogy játszunk, mégis szuperül megtanulják a sejtosztódást ezzel a módszerrel! Ebben a bejegyzésben megtaláljátok az általuk készített gyurmafilmek time-laps feldolgozásait is. (Ötlet: AKG!)
- Ezek a bejegyzések SZTA konferenciához készültek
- Légzés: légzéssel kapcsolatos interaktív feladatok: nem szokványos KAHOOT, SKETCHFAB 3D modell alapján LearnApp feladat megoldás, gégeboncolás SWAY fázisképek segítségével. Akit érdekel, az óráról készült videó itt elérhető.
- Látás: szintén a Nobel díjas konferenciára érkező diákoknak tartott laborfoglalkozásra készült, ebben sokféle látással kapcsolatos mobilappot is használtunk.
- Ez is sok interaktív ötletet mutat a táplálkozás tanítására.
- Virtuális valóság alkalmazások: LANDSCAP AR, QUIVER (le kell tölteni mobilra)